top of page

2023 legnépszerűbb digitális kijelző trendjei

  • Szerző képe: Sára Anna Bálint
    Sára Anna Bálint
  • 2023. jan. 4.
  • 2 perc olvasás

Beköszöntött 2023, immár búcsút inthetünk az elmúlt évnek, és az előttünk álló időszak lehetőségeire koncentrálhatunk. Biztosan már az Ön vállalatánál is folyamatban van a tervezés, hogy 2023-ban milyen újításokat vezessenek be, amelyek értéket teremthetnek a cégük számára. Ehhez sok esetben az előző év adatait használják, hogy megjósolják, akárcsak a trendek előrejelzésénél. Az alábbi cikkünkhöz az elmúlt év változásait vettük alapul, mind a külföldi előrejelzéseket figyelve, mint a hazai társadalmi változásokat.


Míg hazánkban a digitális kijelzők piaca még most bővül igazán, addig tőlünk nyugatabbra már az omnichannel marketing szerves részét képezik. Mivel még sok cég csak most jut el oda, hogy bevezesse a digitális táblákat, ezért az, aki már most eggyel távolabbra tekint, és a külföldi trendek alapján tervezi meg cége marketingjét, jelentős előnyre tehet szert. Ehhez szeretnénk segítséget nyújtani az alábbi cikkünkben, bemutatva 2023 legjelentősebb digitális kijelző trendijeit.


1. Interaktivitás


Az érintőkijelzők piaca bővül. Észre sem vesszük, már mennyi helyen használjuk a mindennapi életünkben; amikor tömegközlekedésre váltunk jegyet, az önkiszolgáló kasszáknál, a gyorséttermekben, vagy akár a plázákban, hogy megtaláljuk a keresett üzletet. A népszerűségüket részben a Covid járványnak is köszönhetik, hiszen segítették a távolságtartást, majd a kereskedők is rájöttek, hogy mennyivel gördülékenyebbé teszik a digitális érintőtáblák a vásárlást.

Persze ez nem jelenti, hogy teljesen át kellene állni a digitális kijelzők használatára, és kiiktatni az emberi munkaerőt; a kettő jól megfér egymás mellett.

De higgyük el, azok, akik kerülik az emberi kontaktot vagy csupán sietnek, hálásak lesznek, ha érintőkijelzőkkel könnyítjük meg az életüket, hogy minél gyorsabban megkapják, amiért jöttek.

digitális kijelző, érintőképernyős kijelző, led tábla

2. Rövid videók


Ami a tartalmat illeti, az Instagrammon szárnyalnak a Reels videók. A TikTok népszerűsége ugyan minimálisan visszaesett, de még mindig pörög. Főleg a fiatal generáció figyelmét a rövid videós tartalmakkal lehet a leginkább megragadni. Napjainkban, amikor sokan alig néznek fel a telefonjukból, és folyamatosan görgetünk, egy statikus reklám már kevés hozzá, hogy felkeltsük a figyelmet.


3. Adatvezérelt tartalom


Az adatok fontosságáról nem lehet eleget beszélni. A digitális kijelzők tartalmát szabályozhatják külső adatok is, például az aktuális időjárás. Beállíthatjuk, hogy 20°C fok fölött már a nyári reklámokat mutassa, borús időben pedig akár egy gőzölgő bögrét – ez az egyik leggyakoribb megoldás. Azonban ha még jobban kiaknázná az adatok nyújtotta lehetőségeket, akár integrált megoldásokat is alkalmazhat, például kamera vagy egyéb érzékelő segítheti, hogy a lehető leginkább személyre szabott tartalmat nyújthassa azoknak, akik látják a digitális kijelzőjét.


4. Közösségi média


A közösségi média felületeken egyre nagyobb teret nyer az online vásárlás. Érdemes ezeket a felületeket akár a digitális kijelzőkön bemutatni, ezzel megismertetni a közönségünkkel. Ezzel a konverziós arányt és a követők számát is lehet növelni.


5. QR kódok


A QR kódok segítségével gyorsan elérhetik az ügyfeleik a webes tartalmait - már jónéhány éve nem hanyatlik a népszerűségük. De mire lehet ezeket a való életben használni? Például speciális információkhoz juttathatjuk az ügyfeleinket, kupont adhatunk nekik, vagy a weboldalon regisztrációra buzdíthatjuk őket. A marketingesek pedig jól visszamérhetik a beolvasott QR kódok alapján a teljesítménymutatókat, ezzel javítva a marketingstratégiát.

qr kód digitális led táblára


Ne feledje; a trendek követése még nem garancia a sikerre. A cél kitűzése, ahhoz megfelelő kijelző kiválasztása, elhelyezés, és a tartalommenedzsment az, amelyekkel a befektetett eszköz meghozza az elvárt megtérülést.

 
 
 

Hozzászólások


bottom of page